Теорія в парапланеризмі (як і в авіації) дуже важлива. Без знання теорії неможливі ефективні і безпечні польоти.
Ми не садимо студентів за парти, не робимо начитку матеріалу з конспектами, зазубрюваннями і екзаменами. Теорія викладається порціями по мірі проходження навчання. Перед кожним практичним заняттям і в його процесі інструктор буде викладати потрібну порцію теорії. І не допустить до виконання наступних вправ поки не переконається, що студент добре засвоїв необхідні теоретичні знання.
Також ми надаємо літературу та завжди радимо що можна почитати самостійно. Розвиток рілота напряму залежить від того наскільки він сам приділяє час дослідженню теорії.
Теорія буде супровожувати студента упродовж усього курсу навчання.
Вже на першому занятті ви починаєте з наземної підготовки. Це освоєння навиків керування парапланом на землі і складається з кількох послідовних вправ. Ці вправи до того рівня коли всі рухи робляться в автоматичному режимі і рішення приймаються блискавично. Зазвичай на початковий курс наземки йде перші 2-4 заняття. Як тільки з наземкою у студента все гаразд – він допускається до виконання перших самостійних підльотів.
Якщо з наземкою все гаразд – студент переходить до виконання своїх перших самостійних польотів, під час яких інструктор повністю контролює процес по рації і постійно підказує студенту.
Буквально кількох вдалих підльотів з гірки достатньо щоб в той же день перейти до наступного важливого і найбільш приємного етапу навчання – польотів в динамічному потоці поблизу схилу. Приємнй він також тим що тепер приземлятися можна на місце старту і не потрібно довго і тяжко йти на гору.
Після того як студент налітав кілька годин в динаміку, виконав кілька десятків самостійних стартів і посадок, вже остаточно звик до керування парапланом в різних умовах в т.ч. нестабільності набігаючого потоку він плавно приступає до переходу з польотів динамічному потоці до польоту в термічних потоках (терміках) з набором висоти. Обробка терміка є основною складовою будь-яких планерних польотів та є фундаментом маршрутного польоту.
Затяжки – це важливий етап в парапланерному житті кожного пілота. Наш клуб має влану систему затяжки лебідкою, відповідно як тільки пілот повністю освоїв керування крилом в умовах нестабільної атмосфери він переходить, в додаток до класичних стартів, до польотів з лебідки
Точність приземлення – важливе вміння і цікава дисципліна для змагань. Тому майже завжди під час наших тренувань ми будемо ставити завдання на точність приземлення і відточувати цю техніку, тим самим постійно готуючись до змагант і підтримуючи відповідну форму.
Польоти в горах мають свою специфіку пов’язану з більш складним рель’єфом а значить і більш складною аерологією. Тому ми розпочнемо наше знайомство з гірськими польотами з простих вправ і поступово будемо ускладнювати завдання аж до повноцінних гірських маршрутних польотів.
Відпрацювання особливих режимів польоту і екстренних режимів зливу висоти. Круті спіралі на зниження, політ на “вухах”, “великі вуха”, Б-звав, імітація асиметричних і фронтальних колапсів – все це будемо відпрацьовувати за відповідних погодніх умов та навеликів висоті.
Зібравши увесь накопичений досвід та відпрацювавши його на практиці – переходимо до того, власне заради чого ми і займаємося парапланеризмом – маршрутних польотів. Адже всі хочуть і мріють літати на параплані дуже високо, дуже довго і дуже далеко. Біля старту до цього моменту ми вже налітаємося досхочу і тепер наше завдання пролетіти перші десятки кілометрів і намагатися перетнуьт першу сотню!
Маршрутний політ в горах – це мабуть вершина майстерності кожного парапланериста. Ми будемо вчитися починаючи з простих і коротких маршрутів і поступово по мірі накопичення досвіду будемо намагатися літати якомога довші маршрути. Як мінімум ті що ставлять завданням на змаганнях.
Це просто a lot of fun! Веселі і азартні змагання на точність приземлення. Звісно щоб вони проходили максимально безпечно мати певний досвід посадок на точність так як є певні нюанси – деколи в азарті змагань пілоти забувають про власну безпеку.
Просто літати маршрути в горах – це круто, а літати на змаганнях з маршрутів в горах – це круто в квадраті. Якщо пілот відчуває в собі сили і достатній багаж досвіду, ми дуже радимо спробувати себе в маршрутних змаганнях і всіляко будемо до цього спонукати. Такі змагання це найкраща школа, де можна набратися безцінного досвіду від кращих пілотів України і світу. Почавши з українських змагань – Чемпіонат України і етапи Кубка України можна сміливо пробувати себе в спорті за кордоном. Зараз в багатьох країнах з чудовоми умовами по погоді і інфраструктурі проводиться ціла купа змагань для пілотів всіх рівнів – від початківців до спортсменів-професіоналів!
Положення про Сертифікат парапланериста (pdf, 132кБ) |
CIVL SafePro Para – Recommended Safety Proficiency Standards For Paragliding (01-05-2023, pdf) |