Увага! Щоб розпочати навчання на початку весни 2025 – записатися потрібно восени 2024!
Зацікавитися і захотіти. Сильно і по справжньому.
Дізнатися про парапланеризм якомога більше.
Інтернет, телепередачі, література, спілкування з пілотами.
Тверезо оцінити свої фінансові можливості та час.
Знайти інструктора або школу.
Найкраще якщо це клуб/школа з професійними інструкторами, відповідним обладнанням і досвідом.
Відвідати польоти. Побачити роботу інструкторів, стан і якість спорядження. Поспілкуватися з іншими студентами, випускниками, професійними пілотами.
Також можна політати в тандемі, взяти кілька тестових уроків, відвідати теоретичні заняття.
Пройти співбесіду. Записатися. Оплатити курс навчання.
Зробити страхівку
якщо немає жодної
Пройти курс навчання. Завершити. Отримати відповідні документи.
Sky Country Lviv – найбільша та найуспішніша парапланерна школа в Західній Україні. Також ми є офіційним представником кількох провідних виробників парапланерної техніки.
Ефективна методика навчання є результатом багаторічного досвіду.
Усе спорядження для навчання є новим, майже новим чи в чудовому стані. Ми не використовуємо для навчання старе і зношене спорядження.
Наші інструктори задіяні в розробці, удосконаленні і тестуванні нової парапланерної техніки.
Наші інструктори та деякі випускники є переможцями і призерами різноманітних змагань.
Ми організовуємо і проводимо змагання та інші спортивно-авіаційні заходи.
Ми беремо участь в розробці нормативно-правових документів, що регламентують діяльність надлегкої авііації.
3Д візуалізації польотів інструктора зі студентом з типового навчального курсу маршрутних (кросс-кантрі) польотів
Теорія + 16 практичних занять (льотних днів). Самостійна робота кожного студента з парапланом. Від наземної підготовки до самостійних маршрутних польотів.
Індивідуальний графік занять. Ви займаєтся тоді коли маєте змогу.
По завершенню курсу ви матимете всі необхідні базові теоретичні зняття та практичні вміння щоб бути самостійним пілотом і виконувати польоти в будь-якій точці світу. Також ви отримаєте відповідні документи.
При зарахуванні в члени клубу і запису на навчання студент вносить членський внесок у розмірі:
При вступі з 1 жовтня по 31 березня – 500EUR
При вступі з 1 травня по 31 жовтня – 600EUR
Внесок включає користування необхідним спрорядженням (параплан, підвісна система, рятувальний парашут відповідно до вашого росту і ваги, варіометр) під час курсу навчання. Час інструкторів. Їх транспортні витрати. Витрати на обслуговування спорядження і закупку нового.
Внесок гарантує Вам 16 уроків/льотних днів на території України.
Умови участі в тренувальних виїздах за кордон погоджуються окремо. Це залежить від програми туру, країни, тривалості, складності організації, кількості учасників в групі, кількості задіяних інструкторів і таке інше.
Внесок включає “амортизацію” спорядження. Так як спорядження дуже дороге і має певний ресурс – години використання.
Внесок – це персональний членський внесок члена клубу та ваша добровільна фінансова допомога на розвиток клубу.
Увага! Після оплати і вступу в клуб ми не повертамо внесок чи його частину, якщо ви не відвідуєте заняття, передумали навчатися чи з інших причин. Тому це вагомий аргумент, щоб ретельно обдумати намір починати навчання.
Якщо після завершення курсу ви бажаєте використовувати клубне спорядження, ви можете брати його в оренду на пільгових умовах.
На час дії ВС існують певні обмеження. Якщо коротко: ми не можемо літати високо і далеко.
Тому ми нормально проходимо процес навчання аж до етапу навчання набору висоти і маршрутних польотів.
Дані етапи вдкладаються до завершення ВС.
У 2022-2024 роках процес начання відбувається нормально. Багато людей успішно навчилися літати.
Жінки з клубу та чоловіки, які мають право виїзду за кордон (в т.ч. діючі чи демобілізовані військові), продовжують курс навчання з одним з наших інструкторів за кордоном в наших паратурах.
Для того щоб почяати навчання на початку сезону записатися потрібно заздалегіть. Наприклад якщо ви хочете почати навчатися весною – записатися потібно встигнути ще попередньої осені.
В міжсезоння назбирається велика черга бажаючих і на початку сезону увесь час розписаний для них.
В міжсезоння назбирується велика черга бажаючих і на початку сезону увесь час розписаний для них.
Якщо ви прийдете записуватись в березні, навчатися ви почнете в кінці травня чи на початку червня (в залежності від руху черги)
Зазвичай більшість людей, які ще не знають специфіки парапланеризму, думають, що буде логічним записуватись на навчання весною на початку сезону 🙂 Ми ж радимо зайняти свою чергу на навчання якомога раніше.
Парапланеризмом може займатися будь-яка людина з нормальним здоров’ям та “головою на плечах” у нормальній фізичній формі.
Ми беремо повнолітніх людей з 18-ти років. Але, під наглядом батьків, можуть займатися і молодші люди, починаючи з 15-16 років. Верхньої вікової межі немає. Якщо зі здоров’ям та фізичною формою усе в порядку і людина молода духом, то почати займатися можна і після 60-ти років.
Ніяких обмежень. У світі багато парапланеристок і майже на усіх змаганнях різних рівнів розігрують жіночий залік. Звісно жінок у цьому спорті значно менше ніж чоловіків але ми знаємо багато чудових пілотесс, які пречудово літають і часто показують кращі результати ніж чоловіки.
Потрібно враховувати що в парапланеризмі присутні фізичні навантаження – 15-20-ти кілограмовий рюкзак банально потрібно виперти на гору, тому жінка повинна тверезо оцінювати свої фізичні можливості та усвідомлювати ті навантаження з якими доведеться стикнутися.
Деякі наші інструктори скептично ставляться до жінок в парапланеризмі і рідко згоджуються вчити цій справі жінок :-). Тому, якщо дівчина придумала собі що хоче літати, то повинна тверезо все обдумати, оцінити свою психологічну стійкість, фізичні можливості, фінансовий стан.
Дівчатам радимо поспілкуватися з нашими студентками чи випускницями. Контакти можна взяти в інструктора
Від 45кг до 120кг. Якщо ви вважаєте що важите багато, але це не заважає вам пробігти 15-20м і вийти на гору з важким рюкзаком – тоді все ок.
Під кожну вагу пілота підбирається відповідне спорядження. Більша площа крила і рятувального парашута, розмір підвісної системи і т.д.
Ніхто окрім вас не відповідає за вашу безпеку і ніхто крім вас не знає краще про відповідність вашого здоров’я і фізичної форми заняттям парапланеризмом.
Щоб займатися парапланеризмом не потрібно бути атлетом. Якщо у вас все гаразд зі здоров’ям – руки, ноги, голова – все на місці і справно працює, серце і легені безперебійно виконують свої функції – цього достатньо.
От з конкретно з головою – все трохи складніше. Тут потрібна ментальна і духовна зрілість, вміння оцінити ситуацію і швидко прийняти правильне рішення. А робити це доводиться під впливом різних, деколи екстримальних обставин. Людина повинна мати сили вчасно відмовитися від польоту в поганих умовах, а зважившись – доводити його кінця. І найголовніше – безпека передусім! Всі рішення повинні прийматися з оглядом на безпеку вашу та оточуючих!
З початком навчання навас звалиться певна кількість нової інформації і потрібно бути достатньо розуміним і кмітливим щоб її сприйняти, проаналізувати і засвоїти. Без цього не буде ніякого літання – вас просто не допустять до польотів.
Якщо коротко: дурням в авіації (навіть надлегкій і тряпочній) – не місце!
Можна сказати що вимоги ті ж самі що й до керування автомобілем. Ви повинні добре бачити і миттєво аналізувати ситуацію в просторі довкола себе. Визначати швидкість і напрямок руху навколишніх об’єктів на різній відстані від вас в тривимірному просторі. Якщо для цього вам потрібні окуляри чи лінзи і вам комфортно – проблем немає.
Я боюся висоти. Страшно стояти на балконі і дивитися вниз. Наближатися до краю даху. В дитинстві боявся лазити по деревах. Чи зможу я стати парапланеристом?
Щоб бути пілотом не потрібно бути прибацаним на всю голову безстрашним “екстрималом”. Навіть навпаки – від різного роду екстрималів ми стараємося триматися подалі.
Людина, яка нічого не боїться, є небезпечною і може наразити на небезпеку себе чи оточуючих.
Страх висоти – це нормальне і навіть потрібне явище. Мозок аналізує ситуацію, відчуває ризик і як може захищається. Зрозуміти потрібно, що стояння на краю балкона і політ на параплані – це два різних “відчуття висоти”.
Головне щоб ваш “страх висоти” не був якимось панічним і нездоровим.
До того як ви виконаєте свій самостійний міні-політ з гірки, ви вже пройдете певний етап підготовки і будете цілком до усього готовим як морально так і фізично. Інакше вас просто недопустять до самостійного польоту. А далі все буде розвиватися плавно і поступово – крок за кроком.
16 льотних днів. Це зранку до вечора. Приблизно з 11.00 до 18.00. Від кількох годин інтенсивного навчання до стільки скільки витримаєте фізично. Особливо фізично важко на перших 3-4 заняттях. Це коли багато “наземки” і спочатку нічого не виходить. Коли надалі навчання складається з польотів тоді легше фізично але більша нагрузка на готову.
Для людини, у котрою через роботу чи сімейні справи, є можливість відвідувати польоти тільки на вихідні (субота-неділя) – ці 16 занять розтягують на цілий сезон або й два. Не завжди погода у вихідні і не завжди коли у вихідні погода ви можете приїхати. Відповідно чим вільніший графік, тим менше часу в загальному навчання триває.
Все залежить від погоди. Деколи заняття по кілька разів на тиждень а деколи всього кілька разів в місцяць.
Графік – індивідуальний. Все підлаштовано під можливість студента відвідувати польоти. Тому ви самі керуєте наскільки часу ці 16 занять розтягнуться.
Також прогрес вашого навчання залежить від вас. Ви не переходите до більш складних і відповідальних вправ доки не все гаразд з попередніми. Тому хтось летить маршрут вже на 5-му занятті а хтось лише бігає наземку. Ближче до кінця курсу все більш-менш вирівнюється.
Ми не проводимо поурочне навчання.
Поза тим ми надаємо можливість взяти 1-2 пробні уроки перед тим як прийняти остаточне рішення про запис на курс навчання. Вартість одного такого заняття:
Внесок за навчання і вступ в клуб це єдиний внесок на розвиток клубу. Інших внесків немає.
Всі інші витрати – це ваші особисті витрати на самого себе.
Ваша безпека повністю залежить від вас. Від ваших вмінь і теоретичної підготовки. Від вміння приймати правильні рішення в різних ситуаціях.
Більшість же пілотів обережні, нормальні, цивілізовані люди, які завжди дадуть вам потрібну пораду.
Параплан дуже безпечний. Його розробляють по таким же суворим правилам як і літаки та іншу авіаційну техніку.
Навчальні параплані та параплани початково рівня для пілотів-любителів мають високий рівень пасивної безпеки. Крім того кожен парапланерист завжди має з собою запасний рятувальний парашют.
По статистиці вирогідність виникнення нештатної ситуації під час навчання дуже мала. Парапланеристи жартують, що шанс отримати травму на параплані в тисячі разів менший ніж під час гри в футбол.
Всі випадки які стаються – стаються в дуже сурових погодніх умовах (в яких учні та новоспечені пілоти просто не літають, напр. на змаганнях) або при грубому порушенні правил пілотування.
Основним місцем, де відбуваються перші заняття, це гірки поблизу сіл Шопки і Лагодів. Це 35км від центру Львова по трасі в напрямку Тернополя. Зараз туди ідеальна дорога, тож власним авто можна дістатися за 35-40хв.
Автобусом можна доїхати будь-яким що прямує в напрямку Золочева-Тернополя з АС-6 в кінці вулиці Личаківської
Також наземна підготовка, старти на лебідці і тандемні польоти відбуваються поблизу м.Львів (села Дмитровичі і Глуховичі). Це 10км на захід від Львова в напрямку Тернополя. Туди курсують маршрутки з вулиці Личаківської.
На Дністрі в селах Одаїв і Ісаків, Тлумацького району. В селі Одаїв є чудовий комфортний готель.
При польотах в Карпатах (хребет Боржава) ми базуємося в с.Пилипець. Це там де гірськолижний спуск, крісельний підйомник і водоспад Шипіт. Зазвичай ми їдемо туди на кілька днів.
Ні зовсім не проблема. Багато пілотів і студентів не мають власного авто.
Зазвичай у нашому чаті ми організовуємо лгістику по транспорту. Хтось один з авто може взяти з собою 2-3 пілотів з парапланами. Всі дружно скидаються на дорогу, тому так і дешевше і веселіше.
“Чат кандидатів” – група в Telegram куди інструктор додає тих хто тільки цікавиться навчанням і хоче знати коли будуть наступні співбесіди, польоти, теоретичні лекції. Деколи в цей чат інструктори скидають фото і відео звітів з польотів.
В цьому чаті можна задати запитання, попросити посилання на корисну літературу і відео
Після вступу в клуб, вас видаляють з “чату кандидатів” і додають в “Основний чат клубу”
Парапланеризм окремо визначений в “Повітряному Кодексі України”, згідно якого діяльність парапланеристів регламентується парапланерною федераціює – ФПСУ.
Наш клуб/школа є регіональним осередком Федерації Парапланерного Спорту України (ФПСУ).
ФПСУ входить до ФАСУ (Федерація авіаційного спроту України). Обидві федерації визнані і співпрацюють з FAI – Міжнародною Федеррацією Авіаціних видів спорту
Наші інструктори мають відповідні сертифікати пілота-інструктора ФПСУ
По завершенню курсу навчання ви отримаєте:
Чи достатньо ви знаєте про парапланеризм? Дуже прикольно виглядають люди, котрі на співбесіді кажуть що це мрія всього їх життя при тому називають параплан парОплан і т.д. 🙂
Найкращий спосіб – це відвідати польоти і побачити все на власні очі. Тут же поспілкуйтеся з інструкторами, студентами і досвідченими пілотами. Вам порадять хорошу літературу і сайти.
Чи дозволить ваша робота і сімейні справи відвідувати польоти хоча б кілька разів на місяць? Можна і рідше, але тоді ваше навчання розтягнеться на кілька сезонів і великі паузи між занняттями це не дуже добре. За довгий період голова і руки “забувають” все чого навчилися і постійно доводиться починати кожну вправу майже з початку
Хоч парапланеризм і є найлегшим та найдоступнішим видом авіаційного спорту все ж він потребує деяких фінансових затрат. Окрім оплати навчання і покупки власного спорядження після завершення навчання, це ще постійні видатки на дорогу, проживання і харчування. Навряд люди з місячним доходом в кілька тисяч грн зможуть повноцінно займатися парапланеризмом. Також ці видатки не повинні сильно шкодити вашому сімейному бюджету і нормальному ритму життя.
Для того щоб інструктор мав ваші базові параметри: ріст і вагу. Це потрібно щоб на перше чи пробне заняття вам підібрали і привезли відповідне до ваших параметрів спорядження. Крило під вашу вагу і підвісну систему під ваш ріст і комплекцію.
Це найкращі ліки від усіх сумнівів. Краще один раз побачити і поспілкуватися з усіма. Є можливість задати усі питання і отримати найбільш широку відповідь. Якщо буже вільне спорядження і невелика к-сть учльотів можна буде і спробувати попрацювати з крилом, вивчити будову, отримати базову теоретичну інформацію. Такий собі перший безкоштовний міні-урок.
Інструктор поспілкується з вами. Запитає про здоров’я, фізичну підготовку. Запитає чи є у вас можливість всерйоз займатися парапланеризмом. Розповість про всі нюанси. Обов’язково задайте всі запитання, які у вас є. За разультатами співбесіди інструктор прийме рішення про зарахування вас на навчання.
Нажаль ми не беремо на навчання всіх бажаючих.
Внесок за навчання ви робите в повному обсязі до початку навчання. Ми не повертаємо внесок, якщо після початку навчання ви передумали чи у вас немає можливості продовжувати вчитися.
Після усього вищенаведеного розпочинається активна фаза вашого навчання. Ви отримуєте літературу, доступ до клубних чатів і закритих частин сайту, де міститься необіхдна література та додаткова інформація.