Навчання

УВАГА!

Триває набір студентів на сезон 2024 року!

Як навчитися?

Зацікавитися і захотіти. Сильно і по справжньому.

Дізнатися про парапланеризм якомога більше.
Інтернет, телепередачі, література, спілкування з пілотами.

Тверезо оцінити свої фінансові можливості та час.

Знайти інструктора або школу.
Найкраще якщо це клуб/школа з професійними інструкторами, відповідним обладнанням і досвідом.

Відвідати польоти. Побачити роботу інструкторів, стан і якість спорядження. Поспілкуватися з іншими студентами, випускниками, професійними пілотами.
Також можна політати в тандемі, взяти кілька тестових уроків, відвідати теоретичні заняття.

Пройти співбесіду. Записатися. Оплатити курс навчання.

Зробити страхівку
якщо немає жодної

Пройти курс навчання. Завершити. Отримати відповідні документи.

Чому SC Lviv?

Sky Country Lviv – найбільша та найуспішніша парапланерна школа в Західній Україні. Також ми є офіційним представником кількох провідних виробників парапланерної техніки.

Ефективна методика навчання є результатом багаторічного досвіду.

Усе спорядження для навчання є новим, майже новим чи в чудовому стані. Ми не використовуємо для навчання старе і зношене спорядження.

Наші інструктори задіяні в розробці, удосконаленні і тестуванні нової парапланерної техніки.

Наші інструктори та деякі випускники є переможцями і призерами різноманітних змагань.

Ми організовуємо і проводимо змагання та інші спортивно-авіаційні заходи.

Ми беремо участь в розробці нормативно-правових документів, що регламентують діяльність надлегкої авііації.

Інструктори

Андрій Когут

  • парапланерист з 2003р.
  • керівник клубу
  • сертифікований інструктор ФПСУ з парапланерного і парамоторного спорту з 2008р.
  • тандем-пілот з 2015р.
  • двократний володар Кубку України з точності приземлення на параплані 2017, 2019рр
  • багаторазовий переможець і призер змагань з точності приземлення
  • багаторазовий призер змагань з маршрутних польотів

Роман Колодчак

  • парапланерист з 2001р.
  • сертифікований інструктор ФПСУ з парапланерного спорту з 2012р.
  • тандем-пілот з 2016р.
  • чемпіон України з маршрутних польотів на параплані 2017 року
  • багаторазовий переможець і призер змагань з точності приземлення
  • багаторазовий призер змагань з маршрутних польотів
Приклад теоретичного заняття:
Запис одного з занять по теорії
Приклад практичного заняття:
Політ учня на “редіокеруванні” інструктором в Іспанії
Приклад практичного заняття:
Другий політ учня в Олуденізі в супроводі інструктора

3Д візуалізації польотів інструктора зі студентом з типового навчального курсу маршрутних (кросс-кантрі) польотів

Курс навчання

Теорія + 16 практичних занять (льотних днів). Самостійна робота кожного студента з парапланом. Від наземної підготовки до самостійних маршрутних польотів.

Індивідуальний графік занять. Ви займаєтся тоді коли маєте змогу.

  • Ознайомлення з спорядженням. Будова. Типи і класи спорядження.
  • Парапланерна теорія та основи метеорології, аерології, аеродинаміки. Авіаційне законодавство.
  • Наземна підготовка. Основи керування парапланом.
  • Ширяння в динамічних потоках
  • Ширяння і набір висоти в термічних потоках.
  • Старти за допомогою затяжки на лебідці
  • Вправи на точність приземлення
  • Маршрутні польоти на рівнині.
  • Маршрутні польоти в горах.
  • Участь в змаганнях на точність приземлення
  • Участь в змаганнях з маршрутних польотів

По завершенню курсу ви матимете всі необхідні базові теоретичні зняття та практичні вміння щоб бути самостійним пілотом і виконувати польоти в будь-якій точці світу. Також ви отримаєте відповідні документи.

Розмір внеску

При зарахуванні в члени клубу і запису на навчання студент вносить членський внесок у розмірі:

При вступі з 1 жовтня по 30 квітня – 500EUR
При вступі з 1 травня по 31 жовтня – 600EUR


Внесок включає користування необхідним спрорядженням (параплан, підвісна система, рятувальний парашут відповідно до вашого росту і ваги, варіометр) під час курсу навчання. Час інструкторів. Їх транспортні витрати. Витрати на обслуговування спорядження і закупку нового.

Внесок гарантує Вам 16 уроків/льотних днів на території України.

Умови участі в тренувальних виїздах за кордон погоджуються окремо. Це залежить від програми туру, країни, тривалості, складності організації, кількості учасників в групі, кількості задіяних інструкторів і таке інше.

Внесок включає “амортизацію” спорядження. Так як спорядження дуже дороге і має певний ресурс – години використання.

Внесок – це персональний членський внесок члена клубу та ваша добровільна фінансова допомога на розвиток клубу.

Увага! Після оплати і вступу в клуб ми не повертамо внесок чи його частину, якщо ви не відвідуєте заняття, передумали навчатися чи з інших причин. Тому це вагомий аргумент, щоб ретельно обдумати намір починати навчання.

Якщо після завершення курсу ви бажаєте використовувати клубне спорядження, ви можете брати його в оренду на пільгових умовах.

Типові запитання/відповіді

Обмеження під час військового стану

На час дії ВС існують певні обмеження. Якщо коротко: ми не можемо літати високо і далеко.

Тому ми нормально проходимо процес навчання аж до етапу навчання набору висоти і маршрутних польотів.

Дані етапи вдкладаються до завершення ВС.

У 2022-2023 роках процес начання відбувається нормально. Багато людей успішно навчилися літати.

Жінки з клубу та чоловіки, які мають право виїзду за кордон, продовжують курс навчання з одним з наших інструкторів за кордоном в наших паратурах.

Хто може займатися парапланеризмом? Чи є обмеження по віку, вазі, статі?

Парапланеризмом може займатися будь-яка людина з нормальним здоров’ям та “головою на плечах” у нормальній фізичній формі.

Вік

Ми беремо повнолітніх людей з 18-ти років. Але, під наглядом батьків, можуть займатися і молодші люди, починаючи з 15-16 років. Верхньої вікової межі немає. Якщо зі здоров’ям та фізичною формою усе в порядку і людина молода духом, то почати займатися можна і після 60-ти років.

Стать

Ніяких обмежень. У світі багато парапланеристок і майже на усіх змаганнях різних рівнів розігрують жіночий залік. Звісно жінок у цьому спорті значно менше ніж чоловіків але ми знаємо багато чудових пілотесс, які пречудово літають і часто показують кращі результати ніж чоловіки.

Потрібно враховувати що в парапланеризмі присутні фізичні навантаження – 15-20-ти кілограмовий рюкзак банально потрібно виперти на гору, тому жінка повинна тверезо оцінювати свої фізичні можливості та усвідомлювати ті навантаження з якими доведеться стикнутися.

Деякі наші інструктори скептично ставляться до жінок в парапланеризмі і рідко згоджуються вчити цій справі жінок :-). Тому, якщо дівчина придумала собі що хоче літати, то повинна тверезо все обдумати, оцінити свою психологічну стійкість, фізичні можливості, фінансовий стан.

Дівчатам радимо поспілкуватися з нашими студентками чи випускницями. Контакти можна взяти в інструктора

Вага

Від 45кг до 120кг. Якщо ви вважаєте що важите багато, але це не заважає вам пробігти 15-20м і вийти на гору з важким рюкзаком – тоді все ок.

Під кожну вагу пілота підбирається відповідне спорядження. Більша площа крила і рятувального парашута, розмір підвісної системи і т.д.

Фізична підготовка, медичні протипокази і обмеження?

Ніхто окрім вас не відповідає за вашу безпеку і ніхто крім вас не знає краще про відповідність вашого здоров’я і фізичної форми заняттям парапланеризмом.

Фізична підготовка

Щоб займатися парапланеризмом не потрібно бути атлетом. Якщо у вас все гаразд зі здоров’ям – руки, ноги, голова – все на місці і справно працює, серце і легені безперебійно виконують свої функції – цього достатньо.

От з конкретно з головою – все трохи складніше. Тут потрібна ментальна і духовна зрілість, вміння оцінити ситуацію і швидко прийняти правильне рішення. А робити це доводиться під впливом різних, деколи екстримальних обставин. Людина повинна мати сили вчасно відмовитися від польоту в поганих умовах, а зважившись – доводити його кінця. І найголовніше – безпека передусім! Всі рішення повинні прийматися з оглядом на безпеку вашу та оточуючих!

З початком навчання навас звалиться певна кількість нової інформації і потрібно бути достатньо розуміним і кмітливим щоб її сприйняти, проаналізувати і засвоїти. Без цього не буде ніякого літання – вас просто не допустять до польотів.

Якщо коротко: дурням в авіації (навіть надлегкій і тряпочній) – не місце!

Зір

Можна сказати що вимоги ті ж самі що й до керування автомобілем. Ви повинні добре бачити і миттєво аналізувати ситуацію в просторі довкола себе. Визначати швидкість і напрямок руху навколишніх об’єктів на різній відстані від вас в тривимірному просторі. Якщо для цього вам потрібні окуляри чи лінзи і вам комфортно – проблем немає.

Страх висоти

Я боюся висоти. Страшно стояти на балконі і дивитися вниз. Наближатися до краю даху. В дитинстві боявся лазити по деревах. Чи зможу я стати парапланеристом?

Щоб бути пілотом не потрібно бути прибацаним на всю голову безстрашним “екстрималом”. Навіть навпаки – від різного роду екстрималів ми стараємося триматися подалі.

Людина, яка нічого не боїться, є небезпечною і може наразити на небезпеку себе чи оточуючих.

Страх висоти – це нормальне і навіть потрібне явище. Мозок аналізує ситуацію, відчуває ризик і як може захищається. Зрозуміти потрібно, що стояння на краю балкона і політ на параплані – це два різних “відчуття висоти”.

Головне щоб ваш “страх висоти” не був якимось панічним і нездоровим.

До того як ви виконаєте свій самостійний міні-політ з гірки, ви вже пройдете певний етап підготовки і будете цілком до усього готовим як морально так і фізично. Інакше вас просто недопустять до самостійного польоту. А далі все буде розвиватися плавно і поступово – крок за кроком.

Тривалість курсу навчання? Графік? Коли відбуваються заняття?

Тривалість курсу

16 льотних днів. Це зранку до вечора. Приблизно з 11.00 до 18.00. Від кількох годин інтенсивного навчання до стільки скільки витримаєте фізично. Особливо фізично важко на перших 3-4 заняттях. Це коли багато “наземки” і спочатку нічого не виходить. Коли надалі навчання складається з польотів тоді легше фізично але більша нагрузка на готову.

Для людини, у котрою через роботу чи сімейні справи, є можливість відвідувати польоти тільки на вихідні (субота-неділя) – ці 16 занять розтягують на цілий сезон або й два. Не завжди погода у вихідні і не завжди коли у вихідні погода ви можете приїхати. Відповідно чим вільніший графік, тим менше часу в загальному навчання триває.

Все залежить від погоди. Деколи заняття по кілька разів на тиждень а деколи всього кілька разів в місцяць.

Графік занять

Графік – індивідуальний. Все підлаштовано під можливість студента відвідувати польоти. Тому ви самі керуєте наскільки часу ці 16 занять розтягнуться.

Також прогрес вашого навчання залежить від вас. Ви не переходите до більш складних і відповідальних вправ доки не все гаразд з попередніми. Тому хтось летить маршрут вже на 5-му занятті а хтось лише бігає наземку. Ближче до кінця курсу все більш-менш вирівнюється.

Навчання по одному заняттю? Поурочна оплата?

Ми не проводимо поурочне навчання.

Поза тим ми надаємо можливість взяти 1-2 пробні уроки перед тим як прийняти остаточне рішення про запис на курс навчання. Вартість одного такого заняття:

  • в будні дні – 50Є
  • в вихідні дні – 70Є

Як відбувається запис на навчання і всуп в клуб?

  • Ви ознайомлюєтесь з інформацією на цьому сайті;
  • Пишете в месенджери чи телефонуєте нам, щоб уточнити деталі і отримати відповіді на запитання;
  • Заповнюєте анкету на сайті;
  • Вас додають в “чат кандидатів”;
  • Домовляємось про зустріч-співбесіду, на яку ви готуєте ваші запитання;
  • Якщо у вас залишилися сумніви, ми запрошуємо вас відвідати глядачем наші польоти;
  • Якщо все ще немає впевненості – можете взяти окремий платний урок;
  • 100% Внесок за навчання і вступ в клуб;
  • Вас додають в “основний чат клубу”, де вся інформація про тренування, логістику виїздів, спілкування членів клубу і т.д.;
  • Ви починаєте навчатися

Які ще видатки є окрім оплати курсу навчання?

Внесок за навчання і вступ в клуб це єдиний внесок на розвиток клубу. Інших внесків немає.

Всі інші витрати – це ваші особисті витрати на самого себе.

  • Видатки на трансфер до місця польотів. Особистим авто чи громадським транспортом. Чи разом з іншими пілотами.
  • Харчування. “Тормозок” щоб перекусити на польотах. Обов’язково вода чи соки, особливо на перших заняттях на яких доводиться добряче побігати.
  • Проживання. Коли ми їдемо на польоти кудись (напр. в Карпати чи на Дністер) на кілька днів. Вартість залежить від рівня “готелю”.
  • Найбільший видаток і ваш вклад у власний розвиток як парапланериста – це покупка власного спорядження. Зазвичай цей етап відбувається поступово і без значних ударів по бюджету. Ближче до завершення навчання можна починати думати про купівлю власного спорядження.

Наскільки парапланеризм безпечний?

Ваша безпека повністю залежить від вас. Від ваших вмінь і теоретичної підготовки. Від вміння приймати правильні рішення в різних ситуаціях.

Більшість же пілотів обережні, нормальні, цивілізовані люди, які завжди дадуть вам потрібну пораду.

Параплан дуже безпечний. Його розробляють по таким же суворим правилам як і літаки та іншу авіаційну техніку.

Навчальні параплані та параплани початково рівня для пілотів-любителів мають високий рівень пасивної безпеки. Крім того кожен парапланерист завжди має з собою запасний рятувальний парашют.

По статистиці вирогідність виникнення нештатної ситуації під час навчання дуже мала. Парапланеристи жартують, що шанс отримати травму на параплані в тисячі разів менший ніж під час гри в футбол.

Всі випадки які стаються – стаються в дуже сурових погодніх умовах (в яких учні та новоспечені пілоти просто не літають, напр. на змаганнях) або при грубому порушенні правил пілотування.

Де відбувається навчання? Як туди дістатися?

Основним місцем, де відбуваються перші заняття, це гірки поблизу сіл Шопки і Лагодів. Це 35км від центру Львова по трасі в напрямку Тернополя. Зараз туди ідеальна дорога, тож власним авто можна дістатися за 35-40хв.

Автобусом можна доїхати будь-яким що прямує в напрямку Золочева-Тернополя з АС-6 в кінці вулиці Личаківської

Також наземна підготовка, старти на лебідці і тандемні польоти відбуваються поблизу м.Львів (села Дмитровичі і Глуховичі). Це 10км на захід від Львова в напрямку Тернополя. Туди курсують маршрутки з вулиці Личаківської.

На Дністрі в селах Одаїв і Ісаків, Тлумацького району. В селі Одаїв є чудовий комфортний готель.

При польотах в Карпатах (хребет Боржава) ми базуємося в с.Пилипець. Це там де гірськолижний спуск, крісельний підйомник і водоспад Шипіт. Зазвичай ми їдемо туди на кілька днів.

У мене немає власного авто, це проблема?

Ні зовсім не проблема. Багато пілотів і студентів не мають власного авто.

Зазвичай у нашому чаті ми організовуємо лгістику по транспорту. Хтось один з авто може взяти з собою 2-3 пілотів з парапланами. Всі дружно скидаються на дорогу, тому так і дешевше і веселіше.

З чого почати?

Ретельно все обдумайте

Чи достатньо ви знаєте про парапланеризм? Дуже прикольно виглядають люди, котрі на співбесіді кажуть що це мрія всього їх життя при тому називають параплан парОплан і т.д. 🙂

Найкращий спосіб – це відвідати польоти і побачити все на власні очі. Тут же поспілкуйтеся з інструкторами, студентами і досвідченими пілотами. Вам порадять хорошу літературу і сайти.

Оцініть свій графік

Чи дозволить ваша робота і сімейні справи відвідувати польоти хоча б кілька разів на місяць? Можна і рідше, але тоді ваше навчання розтягнеться на кілька сезонів і великі паузи між занняттями це не дуже добре. За довгий період голова і руки “забувають” все чого навчилися і постійно доводиться починати кожну вправу майже з початку

Оцініть свої фінансові можливості

Хоч парапланеризм і є найлегшим та найдоступнішим видом авіаційного спорту все ж він потребує деяких фінансових затрат. Окрім оплати навчання і покупки власного спорядження після завершення навчання, це ще постійні видатки на дорогу, проживання і харчування. Навряд люди з місячним доходом в кілька тисяч грн зможуть повноцінно займатися парапланеризмом. Також ці видатки не повинні сильно шкодити вашому сімейному бюджету і нормальному ритму життя.

Заповніть анкету

Для того щоб інструктор мав ваші базові параметри: ріст і вагу. Це потрібно щоб на перше чи пробне заняття вам підібрали і привезли відповідне до ваших параметрів спорядження. Крило під вашу вагу і підвісну систему під ваш ріст і комплекцію.

Відвідайте наші польоти

Це найкращі ліки від усіх сумнівів. Краще один раз побачити і поспілкуватися з усіма. Є можливість задати усі питання і отримати найбільш широку відповідь. Якщо буже вільне спорядження і невелика к-сть учльотів можна буде і спробувати попрацювати з крилом, вивчити будову, отримати базову теоретичну інформацію. Такий собі перший безкоштовний міні-урок.

Пройдіть співбесіду

Інструктор поспілкується з вами. Запитає про здоров’я, фізичну підготовку. Запитає чи є у вас можливість всерйоз займатися парапланеризмом. Розповість про всі нюанси. Обов’язково задайте всі запитання, які у вас є. За разультатами співбесіди інструктор прийме рішення про зарахування вас на навчання.

Нажаль ми не беремо на навчання всіх бажаючих.

Оплатіть навчання

Внесок за навчання ви робите в повному обсязі до початку навчання. Ми не повертаємо внесок, якщо після початку навчання ви передумали чи у вас немає можливості продовжувати вчитися.

Початок і процес навчання

Після усього вищенаведеного розпочинається активна фаза вашого навчання. Ви отримуєте літературу, доступ до клубних чатів і закритих частин сайту, де міститься необіхдна література та додаткова інформація.


Наступне:

Програма навчання…
Анкета

Дана анкета потрібна для того щоб інструктор міг з вами сконтактувати. Параметри росту і ваги необхідні для того щоб на перше/пробне заняття вам підібрали правильне спорядження.

    Ім'я і прізвище * :
    Вік * :
    Вага * :
    Ріст (см) * :
    Звідки ви? (місто, обл.):
    Ви в соцмережах (посилання на сторінки):
    Телефон:
    Електронна пошта:
    Ваш зір * ;
    Опишіть, якщо були, травми голови, шиї, спини. Переломи:
    Бувають запаморочення, короткочасні втрати свідомості, приступи паніки, інше?
    Інші медичні протипокази:
    Ваш середньомісячний дохід:
    Який у вас робочий графік?:
    У мене є страховка
    У мене є власний автомобіль

    Навіщо вам парапланеризм? (можна вбрати кілька варіантів)

    Хочу спробувати чи сподобається
    Хочу навчитися і час від часу приїздити політати на клубному спорядженні
    Хочу літати регулярно і мати власне спорядження
    Адреналін, драйв, екстрім, небезпека, ризики
    Хочу довести своїй дівчині/друзям/родичам шо я справжній мужик
    Хочу стати продвинутим пілотом, літати маршрути, по можливості брати участь у змаганнях
    Хочу стати спортсменом, літати круті маршрути, регулярно відвідувати змагання
    Я не знаю навіщо воно мені. Просто з нудьги вирішив поцікавитись