Програма навчання

Теорія

Теорія в парапланеризмі (як і в авіації) дуже важлива. Без знання теорії неможливі ефективні і безпечні польоти.

Ми не садимо студентів за парти, не робимо начитку матеріалу з конспектами, зазубрюваннями і екзаменами. Теорія викладається порціями по мірі проходження навчання. Перед кожним практичним заняттям і в його процесі інструктор буде викладати потрібну порцію теорії. І не допустить до виконання наступних вправ поки не переконається, що студент добре засвоїв необхідні теоретичні знання.

Також ми надаємо літературу та завжди радимо що можна почитати самостійно. Розвиток рілота напряму залежить від того наскільки він сам приділяє час дослідженню теорії.

Теорія буде супровожувати студента упродовж усього курсу навчання.

Наземка

Вже на першому занятті ви починаєте з наземної підготовки. Це освоєння навиків керування парапланом на землі і складається з кількох послідовних вправ. Ці вправи до того рівня коли всі рухи робляться в автоматичному режимі і рішення приймаються блискавично. Зазвичай на початковий курс наземки йде перші 2-4 заняття. Як тільки з наземкою у студента все гаразд - він допускається до виконання перших самостійних підльотів.

  • Теорія. Розуміння аерології місця старту. Аналіз погодніх умов.
  • Будова параплана і спорядження. Огляд спорядження на наявність пошкоджень і визначення придатності до польоту. Усунення недоліків.
  • З'єднання всіх елементів системи і налаштування приладів. Підготовка до старту.
  • Техніка виводу крила в стартове положення і повернення на землю. 4 основні вправи. Зворотній (стандартний) старт.
  • Утримання крила над головою. Основи керування. Імітція нестандартних режимів і відпрацювання виходу з них.
  • Прямий старт.
  • Відпрацювання старту в різних умовах: на рівнині, на схилі, при сильному і слабому вітрі, при косому вітрі на схилі.
  • Перенос крила і виконанян підготовки до старту і всіх вправ без сторонньої допомоги.

Підльоти з гірки

Якщо з наземкою все гаразд - студент переходить до виконання своїх перших самостійних польотів, під час яких інструктор повністю контролює процес по рації і постійно підказує студенту.

  • Теорія польоту. Правила безпеки. Заборонені дії. Приклади старту і польоту від інструктора.
  • Вивід крила на схилі, розбіг старт, усадка в підвіску.
  • Виконання простих поворотів за командами інструктора по рації.
  • Захід на посадку. Витримування глісади. Приземлення.
  • Правильна підготовка крила до переносу. Повернення на старт.
  • Підльот з посадкої на схилі.

Польоти в динаміку

Буквально кількох вдалих підльотів з гірки достатньо щоб в той же день перейти до наступного важливого і найбільш приємного етапу навчання - польотів в динамічному потоці поблизу схилу. Приємнй він також тим що тепер приземлятися можна на місце старту і не потрібно довго і тяжко йти на гору.

  • Теорія. Фізика процесів в динамічному потоці. Правила безпеки. Сbгнали іншим пілотам. Правила розходження і уникнення зіткнень в щільному трафіку. Аналіз аерології схилу і небезпечних зон. Визначення роторних зон. Аналіз сили і напрямку вітру. Аварійні приземлення. Техніка посадки на кущі, дерева. Теорія рятувальних робіт. Спуск з дерева.
  • Старт і виліт в динамічний потік. Техніка утримання в динаміку. Правильні розвороти.
  • Техніка набору висоти в динаміку.
  • Дії при втраті висоти.
  • Посадка на схил.
  • Посадка на місце старту.

Польоти в термічку

Після того як студент налітав кілька годин в динаміку, виконав кілька десятків самостійних стартів і посадок, вже остаточно звик до керування парапланом в різних умовах в т.ч. нестабільності набігаючого потоку він плавно приступає до переходу з польотів динамічному потоці до польоту в термічних потоках (терміках) з набором висоти. Обробка терміка є основною складовою будь-яких планерних польотів та є фундаментом маршрутного польоту.

  • Теорія польоту в терміках. Особливості пілотування в спіралі. Розрахунок зносу потоку. Робота з варіометром.
  • Набір висоти в динаміку і вихід до терміка.
  • Закручування перших спіралей.
  • Центрування ядра потоку і зміщення в потоці. Розрахунок зносу терміка.
  • Перехід з потоку в потік. Максимальний можливий набір висоти. Планування по вітру. Вихід на перший міні-маршрут.
  • Політ проти вітру. Затосування спід-бару (акселератора). Аналіз даних флайт-комп'ютера.
  • Робота в потоках з іншими крилами. Тактика максимальної ефективності.
  • Політ поблизу хмари. Політ в хмарі. Техніка безпеки польотів в хмарі. Техніка уникнення засмоктування в хмару.

Затяжки на лебідці

Затяжки - це важливий етап в парапланерному житті кожного пілота. Наш клуб має влану систему затяжки лебідкою, відповідно як тільки пілот повністю освоїв керування крилом в умовах нестабільної атмосфери він переходить, в додаток до класичних стартів, до польотів з лебідки

  • Теорія затяжок. Ознайомлення з інструкцією по виконанню польотів на tow-site. Правила безпеки. Дії в екстренних ситуаціях.
  • Відпрацювання прямого і зворотнього старту.
  • Відпрацювання техніки затяжки в різних умовах: в штиль і з сильним вітром, з боковим вітром.
  • Відпрацювання дій в екстренних ситуаціях під час затяжки. Припинення затяжки. Протидія розвитку ситуацій що приводять до локауту і інших неприємностей.
  • Польоти в районі tow-site з поверненням на місце старту.
  • Вихід на маршрут рісля затяжки.

Точність приземлення

Точність приземлення - важливе вміння і цікава дисципліна для змагань. Тому майже завжди під час наших тренувань ми будемо ставити завдання на точність приземлення і відточувати цю техніку, тим самим постійно готуючись до змагант і підтримуючи відповідну форму.

Польоти в горах

Польоти в горах мають свою специфіку пов'язану з більш складним рель'єфом а значить і більш складною аерологією. Тому ми розпочнемо наше знайомство з гірськими польотами з простих вправ і поступово будемо ускладнювати завдання аж до повноцінних гірських маршрутних польотів.

  • Теорія. Ознайомлення зі специфікою гірських польотів. Аналіз місцевості. Аналіз прогнозу і фактичних погодніх умов. Правила безпеки і підготовки спорядження для польотів в горах. Теорія рятувальних робіт.
  • Прості польоти з гори в долину.
  • Динамік уздовж хребта.
  • Набір висоти і вихід в долину.
  • Маршрут уздовж хребта з приземленням на старті чи в долині.

Простий пілотаж і екстренні режими польоту

Відпрацювання особливих режимів польоту і екстренних режимів зливу висоти. Круті спіралі на зниження, політ на "вухах", "великі вуха", Б-звав, імітація асиметричних і фронтальних колапсів - все це будемо відпрацьовувати за відповідних погодніх умов та навеликів висоті.

Маршрути на рівнині

Зібравши увесь накопичений досвід та відпрацювавши його на практиці - переходимо до того, власне заради чого ми і займаємося парапланеризмом - маршрутних польотів. Адже всі хочуть і мріють літати на параплані дуже високо, дуже довго і дуже далеко. Біля старту до цього моменту ми вже налітаємося досхочу і тепер наше завдання пролетіти перші десятки кілометрів і намагатися перетнуьт першу сотню!

Маршрути в горах

Маршрутний політ в горах - це мабуть вершина майстерності кожного парапланериста. Ми будемо вчитися починаючи з простих і коротких маршрутів і поступово по мірі накопичення досвіду будемо намагатися літати якомога довші маршрути. Як мінімум ті що ставлять завданням на змаганнях.

Змаганнях на точність приземлення

Це просто a lot of fun! Веселі і азартні змагання на точність приземлення. Звісно щоб вони проходили максимально безпечно мати певний досвід посадок на точність так як є певні нюанси - деколи в азарті змагань пілоти забувають про власну безпеку.

Змагання з маршрутних польотів

Просто літати маршрути в горах - це круто, а літати на змаганнях з маршрутів в горах - це круто в квадраті. Якщо пілот відчуває в собі сили і достатній багаж досвіду, ми дуже радимо спробувати себе в маршрутних змаганнях і всіляко будемо до цього спонукати. Такі змагання це найкраща школа, де можна набратися безцінного досвіду від кращих пілотів України і світу. Почавши з українських змагань - Чемпіонат України і етапи Кубка України можна сміливо пробувати себе в спорті за кордоном. Зараз в багатьох країнах з чудовоми умовами по погоді і інфраструктурі проводиться ціла купа змагань для пілотів всіх рівнів - від початківців до спортсменів-професіоналів!

Анкета

Дана анкета потрібна для того щоб інструктор міг з вами сконтактувати. Параметри росту і ваги необхідні для того щоб на перше/пробне заняття вам підібрали правильне спорядження.

Ім'я і прізвище * :
Вік * :
Вага * :
Ріст (см) * :
Звідки ви? (місто, обл.):
Ви в соцмережах (посилання на сторінки):
Skype:
Телефон:
Електронна пошта:
Ваш зір * ;
Опишіть, якщо були, травми голови, шиї, спини. Переломи:
Бувають запаморочення, короткочасні втрати свідомості, приступи паніки, інше?
Інші медичні протипокази:
Ваш середньомісячний дохід:
Який у вас робочий графік?:
У мене є страховка
У мене є власний автомобіль

Навіщо вам парапланеризм? (можна вбрати кілька варіантів)

Хочу спробувати чи сподобається
Хочу навчитися і час від часу приїздити політати на клубному спорядженні
Хочу літати регулярно і мати власне спорядження
Адреналін, драйв, екстрім, небезпека, ризики
Хочу довести своїй дівчині/друзям/родичам шо я справжній мужик
Хочу стати продвинутим пілотом, літати маршрути, по можливості брати участь у змаганнях
Хочу стати спортсменом, літати круті маршрути, регулярно відвідувати змагання
Я не знаю навіщо воно мені. Просто з нудьги вирішив поцікавитись